Dag 14 - Reisverslag uit Hialeah, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Hialeah, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Jeroen

11 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Hialeah

Dag 14.
Vanmorgen al heel vroeg wakker. Slecht geslapen. Dat kwam, denk ik, omdat het niet zo'n fijn motel was. Er zit vandaag geen ontbijt bij, maar dat is niet zo erg. Een stukje verder zit een Ihop.
We bestellen pannenkoeken, eieren met toast, bacon en rösti. De koffie is ook perfekt en onbeperkt. Als we het op hebben, gaan we terug naar de Everglades. We willen toch nog een poging doe om krokodillen te zien.
We gaan naar Everglades Holiday Park. Toegang met (ja, ik weet het) een coupon. Maar het werkt wel en scheelt altijd wel iets. Met de overnachtingen was het niet zo'n succes, maar met entreeprijzen wel. We worden in
een groep ingedeeld. Eerst moet je op de foto. Dat doen ze hier overal. Dan naar de boot. Onze "Captain" is een aardige man. Hij verteld heel veel onderweg. Ik weet nu ook, dat een krokodil niet hetzelfde is als een alligator.
We zoeken nu naar alligators. Ik schreef zoeken, en ja, daar blijft het opnieuw bij. Op het eind van de tocht alleen een heel kleintje. Toch was de tocht erg leuk. Hij deed echt zijn best om ze te vinden, maar hij vond niets.
Wel verteld hij ons over planten en dieren en indianen die er woonden. Hij had popcorn bij zich, die hij aan een soort kip/vogel voerde. Erg leuk.
Dan naar de alligatorshow. Een grappig meisje verteld daar veel over de alligator. De dieren die daar zitten, zijn niet gevangen, maar zijn binnengebracht. Ze zijn in iemands tuin of zwembad gevonden, en mogen volgens
de wet niet meer worden vrijgelaten. Dus, het is of opvang of een tasje/riem( m.a.w. afmaken). Ze doet ook nog en paar enge stunts. Als je ziet en hoort hoe hard zo'n ding de kaken op elkaar kan dichtklappen, niet normaal!
Het is een leuke en interessante show.
Dan is het tijd om op zoek te gaan naar onze laatste hotel. We hebben nu twee dagen hetzelfde hotel. We kunnen dan mooi de spullen laten staan. We brengen vandaag de auto terug. Morgen doen we
alles met het openbaar vervoer. Maar als we aankomen mogen we de kamer nog niet in. Dan maar even naar de shopping mall aan de overkant. Na en tijdje winkelen terug naar het hotel. Ik ben best benieuwd.
Het ziet er prima uit. Heerlijk om hier de laatste twee nachten te verblijven. En ja hoor, als we de laatste spullen van de auto naar de kamer brengen, kunnen we de kamer niet meer in.
Het beugelslot is ervoor gevallen. Wat we ook doen, we krijgen het niet helemaal meer open. Dan maar naar de receptie.Ze belooft een monteur te sturen. Na een kwartier nog maar eens naar beneden.
Dan komt er iemand met en breekijzer. Dat werkt natuurlijk altijd. Nu eerst de auto terugbrengen naar het vlegveld, en terug met de shuttle van het hotel. Dat was dag 14 alweer. Morgen op tijd op voor onze laatste dag Miami.
Lots of love from Miami.

• 12 Oktober 2014 - 17:17

Ellen:

Prachtige belevenissen hebben jullie daar! Wat zal het een afknapper zijn als jullie weer in ons Almelo zijn;)
    Maar die mooi tijd pakken ze niet meer af en altijd fijn een mooie herinnering.
    Fijne tijd nog daar! Groetjes

• 12 Oktober 2014 - 17:28

Anita En Jeroen Snijder:

nou idd ellen daat doen we het voor. groetjes meid.