Dag 9 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Jeroen

06 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Dag 9
Lang wakker geleden maar toch heerlijk geslapen.We zijn klaar voor het ontbijt maar....het ontbijt niet voor ons. Bij de ontbijtzaal vraag ik ook nog zo stom aan een medewerker, is dit het ontbijt,
kijkend naar de 5 dingen op het buffet.
Ja, zegt de man ook nog zonder blikken of blozen. Dit is het continental breakfast. Ja ja, wij dachten dus van niet. Er staan wat harde english muffins, een toaster om ze, jawel,
nog harder te maken. Wat jam, cornflackes, maar niks om ze door te doen
En een kan koffie. Nou dit is super, super karig. Dan maar het spul in de auto en naar de supermarkt iets verderop. Heerlijk vers brood hebben ze daar en zelf de koffie is net als bij de
AH thuis gratis.
En nog geen tien minuten later genieten we van ons ontbijtje in de auto. Primitief, maar erg lekker. Dan gaan we naar het oude stadsdeel van St.Augustine. We zien de oudste school
en het oudste huis van Amerika. Ook nog veel andere oude huisjes en winkeltjes. Bij een winkeltje raken we in gesprek met de eigenaresse. Ze vertelt over haar reizen naar Europa. Haar moeder
had vroeger heel veel buitenlandse uitwisselings studenten waar ze nog steeds contact mee heeft. Als ze naar onze ervaring vraagt, en het gesprek op de Key Lime Pie komt,
zoekt ze in de kaartenbak een postkaart met het recept erop.
We krijgen het als kadootje mee. Als we het dorpje bekeken hebben lopen we langs het water naar het Castillo de San Marcos. Gebouwd door de Spanjaarden,
veroverd door de Engelse heroverd door opnieuw de Spanjaarden en later door de Amerikanen. Leuk om te zien.
Vandaag is het weer echt goed, niet te warm gelukkig. Als we alles gezien hebben gaan we met de auto naar Daytona Beach. We hebben nu een hotel direct aan het strand geboekt
om een dagje heerlijk van de zon te kunnen genieten. Het is iets meer dan een uur rijden.
Als we er aan komen is het zonnetje iets warmer geworden. Direkt inchecken dus en het spul uit de auto. De kamer is erg mooi. We besluiten om bij het zwembad te gaan liggen,
omdat daar bedjes zijn, en het erg dicht bij het strand ligt. Het water is hier minder warm dan aan de andere kant van Florida.
Na een tijdje komt er wat bewolking en besluiten we langs het strand naar de pier te lopen. Bij de pier is ook nog een klein kermisje. Op de pier staat het vol met vissers die
de een na de andere vis binnen halen. Daarna even wat eten. Na het eten gaan we in het hotel even bekijken wat we morgen gaan doen.
We besluiten om, als het mooi weer is nog een dagje te blijven. Dan nog ff een terrasje pikken, want dat hebben we verder nog niet veel kunnen doen omdat die te veel uit het centrum lagen.
Heel veel groetjes vanuit Oost Florida.

• 08 Oktober 2014 - 09:52

Ria Kunst-ten Cate:

Hey meis, en Jeroen natuurlijk ha ha wat hebben jullie het mooi zeg en dan al zoveel gezien echt prachtig allemaal en mooie foto's van alles SUPER !!! Nog heel veel plezier en lekker genieten samen dikke zoen van mij x x x

• 08 Oktober 2014 - 15:02

Anita En Jeroen Snijder:

Hey ria het is hier echt te gek. Veel te zien en te doen. Heel veel groetjes uit Florida.