Dag 4 - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Jeroen

02 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Homestead

Dag 4 rondreis Florida
Opnieuw heerlijk geslapen. Vandaag is een speciale dag. Jeroen is 50. Vandaag is het ontbijt niet in begrepen. Jeroen had gisteren op internet al gezien, dat het
"restaurantje" de Wooden Spoon goeie recenties had. Daarom op naar de overkant, op zich al een avontuur. Het is behoorlijk druk en op de 4 baans weg is geen middenstuk.
Een stuk verder is wel een middenstuk, dus dan maar via die kant oversteken.
Het is een oud uitziend ding, net zoals je in films ziet. Na de begroeting "how are you today", wat hier blijkbaar de gewoonte is, bestellen we. Het bestaat uit eieren, toast, bacon, aardappels.
De porties zijn behoorlijk.Het smaakt prima en de koffie word aan tafel bijgevuld. Just as in the movie. Daarna terug naar het motel, pakken en door naar Key West.
Het is toch nog wel een aardig stukje rijden. Onderweg opnieuw super mooi uitzicht. De route is makelijk. Alleen maar rechtdoor, niet echt moeilijk als er maar een weg is. De Highway 1. Bij aankomst in Key West eerst richting Southernmost Point.
Dit punt ligt het dichtst bij Cuba. Daarna via de enigste vuurtoren in Key West door naar het oude centrum. Alle huisjes zijn van hout en hebben bijna allemaal een veranda. Er staan hele mooie bij maar ook veel verwaarloosde.
In het centrum zijn ook veel luxe hotels. Daarna de Historic Seaport Harbor Walk gedaan. Dat is een ronde door de haven waar veel restaurantjes zijn die uitzicht hebben op de haven natuurlijk.
Daar hebben we Key Lime Pie gegeten. De plaatselijk bekende taart was echt heerlijk. Ook waren er bij dat restaurant grote Tarpons(hele grote vissen). Ze werden gevoerd en waren dus goed zichtbaar.Daarna door het centrum terug naar de auto.
Nu op weg naar het vaste land van Florida. Na een poosje werd de lucht steeds donkerder en zaten we voor dat we het wisten in een enorme stortbui met behoorlijk onweer. Het was dood eng.
Gelukkig klaarde het na 5 minuten op en was het opnieuw schitterend weer. Homestead was onze eindbestemming voor vandaag. Het is een onzettend mooi hotel en de kamer is echt te gek.
Aan de overkant winkels en wat restaurantjes. We hebben net lekker gegeten bij een kip restaurant die ook een drive thru hebben. Het was daar zo ontzettend druk, echt ongeloofelijk. Straks lekker slapen in opnieuw een kingsize bed.
Morgen bezoeken we de krokodillen in de Everglades. Dus mochten jullie hiena niets meer te lezen krijgen dan ......... Voor nu veel liefs uit homestead.
P.S bedankt voor de felicitaties en reactie's op onze blog verhalen. xxxx.

• 02 Oktober 2014 - 11:33

Ellen:

Jullie vermaken je prima dus! Het ziet er allemaal prachtig uit;) Gelukkig niet geraakt door de bliksem want we moeten in Oktober nog naar de Kroeg!!! Wel gevaarlijk daar dus..krokodillen. Maar daar hoef je niet bang voor te zijn Anita.. te weinig spek ha ha.. Vulle wille nog!!!

• 02 Oktober 2014 - 20:16

Thea:

hallo lui,,,

mocht je in de glades denken, wat voel ik zwaar,,,kijk ff of er n croc aan je kont hangt ! whahahahah
    prachtige fotos joh, ik jaloersssssssssss ....x