Dag 13 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Jeroen

11 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Dag 13
Opnieuw een heerlijk goed bed gehad. Het ontbijt was ook oke, jammer genoeg vandaag geen yoghurt. Vandaag staan Aventura Mall en het centrum van Fort Lauderdale op het programma.
We hebben gezien dat er een bus voor het hotel langs rijd, dus misschien kunnen we met de bus. Even aan het meisje achter de balie vragen. Yes, we can is het antwoord. Ze legt uit dat we
het best in de bus $4 in het apparaat kunnen doen.We krijgen dan een dagkaart. Voor de Mall moeten we een keer overstappen bij de bus terminal. Spul in de auto en dan klinkt gek,
met de bus. We verbazen ons over de afstand, we dachten zelfs dat het te lopen zou zijn. Na een half uur komen we bij de terminal. Dan overstappen op de volgende bus. De bus komt snel.
Maar dan, het duurt en duurt, en duurt nog veel langer. Er stappen steeds meer mensen in en de bus raakt behoorlijk vol, zelf in het gangpad. Dan beginnen twee vrouwen voor in de bus
ruzie te krijgen. Over en weer schelden. Achterin schreewt een man tegen de chauffeur,dat hij hulp wil, want een andere man bezet een stoel met zijn bagage. De bus chauffeur doet niks en
rijd gewoon door. Het ruzieen gaat door en wordt steeds erger, best wel eng wanneer je je bedenkt dat heel veel mensen hier gewoon een wapen dragen.
Bij sommige winkels staat soms een bordje, verboden wapens mee naar binnen te nemen. De man haalt z'n bagage dan toch maar weg en dan is het gelukkig weer rustig.
Na ander half uur zijn we er eindelijk. Als we dat geweten hadden...
Het ligt dus in Miami. Maar het winkel centrum is erg groot en mooi. We kunnen dus weer wat dollars kwijt. Daarna weer terug naar de terminal voor onze downtown city trip. Opnieuw een andere bus in.
Als we door het centrum rijden, zijn er wel wat winkels maar merendeels restaurants.
De waterstraatjes, waarvan we dachten dat die door het centrum liepen, liggen na het centrum. Leuk om te zien. We besluiten toch nog te blijven zitten tot aan het strand. Het strand ziet
er echt super mooi uit. Dit is echt een toeristenstrand. Leuke cafeetjes en restaurantjes aan de overkant. Mooi zand en veel palmbomen.
Het is al avond dus de echte zon is verdwenen. Maar het is nog heerlijk warm. Natuurlijk ff wat drinken op een terrasje, en dan weer terug, want we moeten de auto nog halen
om naar het volgende motel te gaan. Het motel ligt aan de zelfde straat maar een stuk verder. Bij aankomst wel even schrikken, het is een beetje oude meuk. Het zou volgens booking.com een 7,2 krijgen. Nou ik snap niet hoe ze daar aankomen.
Ook het internet is erg slecht. Morgen gaan we nog een poging doen om krokodillen te zien. Hopelijk lukt het morgen. Daarna overnachten we in Miami.
Groetjes vanuit Fort Lauderdale, Florida.

• 11 Oktober 2014 - 09:49

Thea:

ov daar sucks dus ook al roepen ze yess you can! whhahahahhaa....globaal probleem geloof ik ,hihi..succes met de crocs heb t maar niet over tassen, dan laten ze zich misschien wel zien xxx

• 11 Oktober 2014 - 13:42

Anita En Jeroen Snijder:

het openbaar vervoer is wel goedkoop. de reden dat de bus er zo lang over deed was de afstand. we haddenniet vewacht dat het zover was lol. hoop idd dat we ze zien. lijkt me gaaf. groetjes meid hoop je sel te zien.