Dag 5 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Jeroen

02 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Naples

Dag 5, 2 oktober.
Niet zo lekker geslapen vannacht, spanning voor vandaag? Het ontbijt is fantastisch, dit hebben we in Amerika nog niet zo vaak meegemaakt. Bakjes yoghurt, verschillende soorten cruesli, donuts, croissants, vers fruit, wafels en nog veel meer. Goed begin dus. Daarna op weg naar de Everglades. Wij gaan naar Shark Valley , dat op een uur afstand van ons hotel ligt. Het is een Nationaal park waar je, let op , met de fiets door de Everglades kan. Onder weg komen we heel veel tuinders bedrijven tegen. Heel veel verkopen er palmbomen of orchideeën. Hoe verder we komen hoe meer airboat bedrijfjes we zien. Ook al redelijk wat krokodillen in het water naast de weg, helaas mogen we hier niet stoppen. Ja en dan is het zover, we zijn er. En ik begin steeds meer te twijfelen, wil ik wel eindigen als crocodile food??? Ze hebben ook rondritten met treintjes….. Na een bevestiging van een medewerker, its not dangerous, gaan we voor de fiets. Na een paar regels i.v.m. de krokodillen en de rond rijdende voertuigen vertrekken we. Het is een open gebied met veel water en moeras gras. Af en toe staan er wat bomen en struiken. Gelukkig fietsen er in de verte ook mensen. Die vormen in mijn verbeelding als het lokaas. We zien heel veel vogels, vlinders, libelles en andere insecten. Het is erg warm, en nog erger is mijn fiets maakt af en toe een raar geluid. Het is een route met op ongeveer de helft een uitkijk toren. En ja hoor, dan gebeurt het mijn ketting schiet eraf. Daar sta je dan, in the middle of nowhere. Jeroen zet de fiets op de kop en veranderd in, jawel, een fietsenmaker. Mensen die langs fietsen willen helpen, maar een paar handen is al meer dan genoeg want alles zit gewoon vast. We krijgen van andere mensen vochtige doekjes om na afloop de handen schoon te krijgen. Ik sta gespannen op de uitkijk wat als er nu krokodillen komen kun je geen kant op. Gelukkig het lukt en we kunnen verder. We zien dan een klein baby krokodilletje. Bij de uikijk toren zien we ook nog grote waterschildpadden. We vertellen een ranger daar over de problemen met mijn fiets, want het lijkt erop dat de ketting er zo weer af kan lopen. Hij laat een andere fiets brengen dus dat duurt ff. Na een iets langere pauze dan gepland gaan we door. Dan zien we een slang op de weg, even op de foto dus. Het tocht word een desillusie, 3 uur fietsen in de hitte en GEEN krokodil gezien. Volgens de medewerkers is het te heet en zitten ze in dieper water. Of…..waren ze dan toch geschrokken van de vraag van Thea om een handtas. Ondanks alles toch een bijzondere trip. Door naar Naples waar we voor het eerst met een coupon een hotelkamer willen nemen. Onder weg natuurlijk nog wel krokodillen. Ook staan er borden langs de weg waarschuwend voor panters. De Everglades is echt een enorm mooi uitgesterkt gebied. Bij aankomst kunnen we dus i.d.d. met de coupon overnachten. We hebben geluk de kamer is opnieuw erg mooi. Dan door naar Naples downtown, want de zonsondergang word vandaag super mooi, geen bewolking. Maar eerst naar Tin City, winkeltjes en restaurantjes a la ponypark Slagharen. Dan door naar de pier. Op de pier kunnen we genieten van de dolfijnen die langs zwemmen. Dan is het zover de zon gaat precies om 12 over 7, zoals voorspeld, onder. Echt ongelooflijk mooi. Al met al opnieuw een mooie dag in Florida.

• 03 Oktober 2014 - 23:39

Thea:

whahahahahahha.... sorry voor de handtas opmerking, gniffel...maar t ziet er weer prachtig uit hoor. die slang is vet zeg ... en die gieren... doen me aan gerard joling denken?? o ja das toch om te gieeeeeeren !have fun en kijk uit naar t volgend blog x