Dag 3 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Anita en Jeroen Snijder - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Jeroen

01 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Marathon

Dag 3 van onze Florida vakantie.
Opnieuw heerlijk geslapen na onze plotselinge verhuizing naar een andere kamer. Het ontbijt was het zelfde als gisteren, de droge bagel dus maar overgeslagen.
Daarna terug naar de kamer om alles in te pakken, want vandaag is het zover, we halen de auto op. De shuttle van het hotel zet ons netjes af bij het verhuur bedrijf.
De verhuurder probeert ons nog allerlei extra's aan te smeren, maar daar gaan we niet op in. Wel nemen we een abbonement voor de tolwegen. We betalen nu een extra bedrag,
zodat we bij alle tolwegen door kunnen rijden.
Sommige zijn alleen uitgerust met camera's.Hier zouden we dus niet langs kunnen zonder deze pas. Als alles geregeld is halen we de auto op. Het is een blauwe Chevrolet Spark, klein maar
voor ons voldoende.
De stad uit komen valt niet echt mee er zijn zoveel wegen. Boven en onder elkaar soms wel 5 of 6 banen, maar het lukt toch beter dan gedacht. Toen de grootste drukte achter de rug was,
zijn we gestopt om drinken en wat andere dingen in te slaan.
En niet te vergeten een piepschuim koelbox. Deze was ons op een eerdere vakantie door de V.S. ook goed van pas gekomen. Bij elk hotel of motel kan je het dan vullen met ijsblokjes,
zo blijft het drinken mooi koel. Daarna weer snel door. We zijn op weg naar de Florida Key's en gebied van ongeveer 1700 eilandjes van verschillende
afmetingen. De meeste zijn niet bewoond en de grootste worden met elkaar verbonden door bruggen. Sommige stukken zijn echt schitterend. Je hebt dan aan beide kanten van de weg zicht
op het water. Er staan overal overwegend houten huisjes, winkeltjes en motels. Ook zijn er veel RV parken.
Na een uur of twee hebben we onze bestemming voor vandaag bereikt. Marathon. Een van de laatste eilanden voor de Key West, dit is het laatste eiland en het dichtst bij Cuba.
De kamer is wat minder als die van gisteren maar morgen gaan we toch al weer vroeg weg. Na aankomst de omgeving bekeken en wat gegeten. Straks op tijd slapen,
want het was weer een lange, inspannende, warme dag. Morgen naar Key West en dan door richting de Everglades. Morgen is een speciale dag. Jeroen word 50.
Dit was ook de aanleiding voor deze bijzondere vakantie. Hopelijk laten de muggen ons vannacht met rust, we hebben al een paar aardige bulten. Groetjes vanuit Marathon.

• 01 Oktober 2014 - 08:27

Astrid:

Goeie morgen uit een Nog zonnig Nederland.
    Jeroen van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag. Een hele fijne dag. Geniet ervan saampies. En ik hoop dat de muggen jullie met rust gelaten hebben. En anders veel krab plezier. Doegie. Xxxxxx

• 01 Oktober 2014 - 12:21

Thea:

komt ie...hierper de piep, gefeliciteerd !!! met je 50 e verjaardag jeroen ! have fun on the keys ..en wordt n croc vervelend, mep je er n handtas van, lol xxx

• 01 Oktober 2014 - 12:26

Ellen:

Hallo vanuit Boring Nederland vergeleken met jullie verblijf daar! Gefeliciteerd natuurlijk en een hele fijne dag samen;) Erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat daar;) Geniet er lekker van en liefs uit Almelo

• 01 Oktober 2014 - 14:43

Lisenka:

Hoi Anita en Jeroen,

Leuk om jullie dagverslagen te lezen! Echt bijzonder!
    Een hele fijne verjaardag morgen en om dat te vieren in Amerika helemaal toppie!
    Een fijne reis nog!

Doeiiiii Lisenka

• 01 Oktober 2014 - 14:53

Anita En Jeroen Snijder:

Hey dames bedankt voor jullie reakties en felicitaties.Het is hier echt super. Alles is niet echt gepland voor ons dus echt nieuw. Net echt amerikaans ontbijt gehad, en dan door naar KeyWest. Als dsar wifi is volgt er vanavond een nieuw verslag. Doeiiiii.

• 01 Oktober 2014 - 22:54

Karim En Sengul:

Hey abraham van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag en nog vele jaartjes hele fijne verjaardag en vakantie groetjes karim en sengul

• 01 Oktober 2014 - 23:18

Pauline.:

Jeroen, van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag. We wish you many more happy and healthy years ahead. Fijne dag. Groetjes Pauline en Michelle.